Zdrowe przekąski, które zawsze warto mieć pod ręką

Ochota na przegryzienie czegoś smacznego nachodzi nas w wielu sytuacjach. Nie tylko wtedy, gdy jesteśmy głodni – mają z nią problem także osoby, które przestrzegają regularnych godzin posiłków. Czy zawsze powinniśmy z nią walczyć? Niekoniecznie! Czasem wystarczy zastąpić niezdrowe przekąski pełnowartościowymi dodatkami do diety. Oto kilka pomysłów na przysmaki, po które możemy sięgać bez obaw.

Bakalie, orzechy i pestki – kopalnia dobrych składników

Każdy chyba spotkał się już z opinią, że orzechy są zdrowe i powinny pojawiać się w naszej diecie. Dobra wiadomość brzmi – to nie opinia, a szczera prawda! To samo tyczy się pestek dyni, nasion lnu lub chia, oraz niektórych bakalii (pod warunkiem, że nie zawierają dodanego cukru).

Jeżeli przewidujemy, że pomiędzy jednym obowiązkiem a drugim dopadnie nas chęć na przekąskę, możemy przygotować samodzielnie mieszankę orzechowo-bakaliową. Mogą się w niej znaleźć orzechy włoskie, nerkowca, pestki dyni, rodzynki, suszone mango i wiele innych składników.

Owoce i warzywa we wszystkich możliwych formach

Wchodząc do sklepu z zamiarem kupienia czegoś do przegryzienia, na ogół omijamy regał z owocami i warzywami. To błąd! Jeżeli tylko mamy gdzie je umyć, zjedzenie jabłka lub marchewki dostarczy nam dużo więcej energii, niż batonik z guaraną. Ale jak sprawić, by zamiast ochoty na chipsy nachodziła nas chęć na warzywa czy owoce?

Nie zaszkodzi nieco podnieść ich atrakcyjność – pamiętajmy, że nasz mózg reaguje na takie zabiegi zwiększeniem apetytu! Marchewkę, selera naciowego czy ogórek warto pokroić w paski albo słupki. Możemy też zjeść je w towarzystwie zdrowej pasty, albo upiec z przyprawami i wziąć ze sobą w pudełku, gdy udamy się do pracy.